Reklaamkingitused, mis tegelikult ka töötavad!

Logoga pastapliiatsid, T-särgid logoga, nokamütsid, õhupallid…reklaamkingituste klassika, kui nii võib öelda. Kas need aga tegelikult ka toimivad? Kas neid kasutatakse ja märgatakse? Kas kingituste saaja ise neist rõõmu tunneb? Kuidas jõuda just selle õige kingituseni, mis pikalt kasutust leiab ja palju tähelepanu saab?

Need on vaid vähesed küsimused, mida oleme oma aastate pikkuse töö ajal kohanud, kui tullakse reklaamkingitusi valima.

Kuidas valida sobiv reklaamkingituste tegija?

Nagu eraelus ja töös üldse, algab kõik partneri valikust. Internet kubiseb artiklitest teemal, kuidas leida õige elukaaslane? Kuidas aga jõuda õige partnerini reklaamkingituste valdkonnas? Kohe anname teile mõned soovitused.

1. Kõigepealt tuleks vaadata, milline on ettevõtte koduleht ja kas tootevalikut, e-katalooge ning muid uudiseid on ikka regulaarselt uuendatud. Ühesõnaga – kas ettevõte elab!

2. Kas kodulehel on näiteid tehtud töödest? Kas need on justkui ühe puuga löödud või iga kingi puhul võib leida ka pisut rohkem personaalsust, mis seostub just kinki tegeva ettevõttega?

Väga oluline on olla unikaalne ja eriline. Kuidas seda mõista? See tähendab, et enamik teie reklaamtooteid peaks olema toodetud spetsiaalselt teile või teie ettevõttele omase sümboolikaga, nii et toode tekitaks kuulsat vau-efekti.

Eritellimusel valmistatud tooted ei ole alati kallimad kui laos olevad reklaamtooted!

3. Rahulolevate klientide arvustused? Peame silmas just neid tagasisidesid, mis on andnud nö. päris inimesed ehk siis pildi ja nimega varustatud kommentaarid.

Klientide tagasisidet on hea jälgida ka sotsiaalmeedias. Hea märk ettevõtte koostööst klientidega on näiteks nii lihtne asi kui arvustused/reviews rubriik nende Facebooki lehel.

4. Guugeldada üldtuntud märksõnu, näiteks „reklaamkingitused”, „ärikingitused”, „firmakingitused”, „meened” ning vaata, kas ettevõte tuleb Google’i otsingus üldse välja?

5. Usaldusväärsust lisab kindlasti asjaolu, kui kingituste müüja on mõne reklaamkingituste ettevõtteid ühendava organisatsiooni (Euroopas PSI, Põhja-Ameerikas ja globaalselt ASI ja Austraalias APPA) liige. Nende liikmetel esineb vähem klientide kaebusi ning tihtipeale on nende tootevalik tänu välismaistele kontaktidele parem.

Tavaliselt on liikmelisus ettevõtte kodulehel välja toodud.

Kas kõiki reklaamkinke tasub tellida ühelt teenusepakkujalt?

Meie soovitame valida 3 partnerit. Sedasi on võimalus säästa nii raha kui aega leides parema tarneaja ja/või soodsama hetke hinnaga tooted. Samuti on sedasi võimalus saada ka rohkeim põnevaid ideid ja lahendusi.

Mida kinkida?

Nüüd, kui head koostööpartnerid on välja valitud, tuleb hakata üheskoos mõtlema, mida nende suurepärasest tooteportfellist valida? Erialases keeles rääkides siis eesmärgiks on leida kingitused, mis loovad enim kontakte (ehk tähelepanu).

Mõeldes meie varasema praktika ja klientidelt saadud info peale, tooksime välja järgmised soovitused. Lisaks on neid soovitusi toetamas ka ASI globaalsest reklaamkingituste uuringu tulemused, mis kattuvad enamjaolt ka meie kogemustega.

Reklaamkingituste statistika

ASI globaalsest reklaamkingituste uuringust selgub, et:

· Kingitust kasutatakse keskmiselt 8 kuud.

· Kuid 61% kontorilauale mõeldud logoga kingitustest kasutatakse aga lausa üllatavad 14 kuud.

· Tervelt 42%-le kingituse saajatest jäi kingituse andjast parem mulje, kui neile kingiti loodussäästlik või -sõbralik reklaamkingitus.

· Keskmiselt 57% inimestest kingib toote edasi, kui nad seda ise enam ei vaja. Selle kinkimise tõenäosus kasvab koos kingisaaja vanuse suurenemisega.

· Kingituste saajatele läheb väga korda reklaamkingituse praktilisus.

· Keskmisel Euroopa mehel on 9 ja naisel 8 reklaamkingitust.

Millised kingitused loovad ettevõttest parima mulje?

Sama uuringu tulemusena selgus, et parima kuvandi saavutasid ettevõtted, kelle kingituste seas olid:

· mälupulgad,

· pealisrõivad ( näiteks joped),

· jooginõud,

· kirjutusvahendid,

· ilmastikukindlad- ja spordirõivad.

Eraldi oli välja toodud ka akupank logoga. 60% vastanutest väitis, et nad teevad hea meelega äri ettevõtjatega, kes kingivad neile akupanga. 87% inimestest, kellele oli akupank kingitud, ütlesid, et jätavad selle kindlasti endale.

Mis teevad kingitusest hea kingituse?

Kingituse headuse määrab 3 aspekti:

1) Esiteks selle praktilisus,

2) teiseks disain ja

3) kolmandaks see, kui meeldiva tunde toote omamine annab.

Muide, kas teadsite olulist fakti, et reklaamkingitustesse investeerimine loob sama palju kontakte kui interneti- või raadioreklaam. Viimased on aga ühed soodsamad reklaamikanalid, arvestades kontaktide arvu ja kulu.

Kui aga tarbijalt küsida, kas ta eelistaks reklaami tarbimist või meene saamist, vastavad enamus ootuspäraselt muidugi viimast. Lisaks on kindlaks tehtud, et ettevõttelt kingituse saanud inimestel on firmast palju positiivsem kuvand kui neist, kes ennast vaid internetis reklaamisid.

6 enim kontakte loovat tootekategooriat:

Enam ei ole vaja nuputada, millise riiuli juurde jõuluvana või keegi teine tuleks juhatada. Siin on nimekiri kuuest kõige paremini toimivast tootekategooriast:

1) reklaamrõivad,

2) ostukotid,

3) logoga pastakad,

4) kalendrid,

5) T-särgid,

6) peakatted.

Kokkuvõtteks

Loodetavasti aitab siin välja toodud info leida õigele inimesele õige kingitus. Kui tead, kus sinu ettevõtte kliendid elavad, kui vanad nad on ja mida neile juba kinkinud olete, siis paneme üheskoos suure tõenäosusega ka kingitusega täppi. See tähendab, et kingi saaja hakkab seda kasutama, mis ongi ühe hea reklaamkingituse eesmärk – teha rõõmsaks kinkija ja kingituse saaja.

Reklaamkingituste pakkuja seisukohast on oluline saavutada kingituste tellijaga väga hea kontakt, sest parima valikuni jõutakse koostöös. Võtke aega ja külastage ärikingituste pakkuja kodulehte või näidistesaali. Vaadake valikut uued tooted, kust leiate parimad trendikamad kingiideed.

Soovime teile tarku valikuid reklaamkingituste tellimisel!

Häid ideid firmakingituste valimise kohta saab veel sellistest lugudest:

8 põhilist viga, millest reklaamtoodete kasutamisel hoiduda

7 tüüpilist viga firmakingituste ja ärikingituste tegemisel

Kuidas reklaamkingituste abil müüki kasvatada?

Reklaamkingitused, mis tegelikult ka töötavad!

Kuidas firmakingituste tellimisel säästa aega ja raha?

Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?

Kingitus töötajale – ettevõtte edu alus!